Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 22 600 qap

koło pasowe hyundai kia 22 600 QAP

83.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:3 szt.

    Ocena:
numer części:

22 600

dostawca:

QAP

Indeks: QAP 22 600
Marka: QAP
Grupa towarowa TecDoc: Koło pasowe, wał korbowy
Nazwa: KOŁO PASOWE HYUNDAI KIA
Opis: LANTRA III 1.6MPI 2011 ->/VENGA 1.4I/1.6I/ CEED I/II/III 1.4I/1.6I/ I30 I/II 1.4I/1.6I
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 231242B000
Numer dostawcy: 22 600
Parametry:Średnica wewnętrzna [mm] : 12
Średnica zewnętrzna [mm] : 150

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło pasowe hyundai kia 22 600 QAP

koło pasowe hyundai kia 22 600 ma zastosowanie do modeli samochodów

KIA

CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I

Numery OE koło pasowe hyundai kia 22 600 producenta QAP

KIA

231242B000, 231242B010

numery OEM:
KIA      23124-2B000
KIA      23124-2B010
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie koło pasowe hyundai kia 22 600 QAP w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

QAP
Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.