Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Ford TOURNEO CUSTOM V710 Autobus (NXN) E-Tourneo Custom (2024-???) 218km » 2154022 sasic
wybrany samochód: 
Ford Tourneo Custom V710 Autobus (nxn) E-tourneo Custom (2024-???) 218km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2154022 SASIC

2154022 Koło pasowe, wał korbowy SASIC

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2154022

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]151,5
Ilość żeber7
dla numeru OE8200315270
nr EAN3660872443977

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2154022 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: RENAULT CLIO III, CLIO III/HATCHBACK, CLIO IV, CLIO IV/HATCHBACK, MODUS, TWINGO II 1.2-1.5D 12.04-
numery OEM:
RENAULT      8200315270

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2154022 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.