Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Citroën C-ZERO C-Zero (2010.10-???) 64km » D2M016TT thermotec
wybrany samochód: 
Citroën C-zero C-zero (2010.10-???) 64km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat środka chłodzącego D2M016TT THERMOTEC

D2M016TT Termostat środka chłodzącego THERMOTEC
thermotec D2M016TT
Termostat środka chłodzącego D2M016TT
D2M016TT
75.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D2M016TT

producent:

THERMOTEC

Temperatura otwarcia [°c]92
Rodzaj korpusuobudowa metalowa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego D2M016TT THERMOTEC

Termostat cieczy chłodzącej (92°C, w obudowie) pasuje do: MERCEDES CLS (C218), CLS SHOOTING BRAKE (X218), E (A207), E (A238), E ALL-TERRAIN (S213), E (C207), E (C238), E T-MODEL (S212) 3.0D 07.05-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6422001915
MERCEDES-BENZ      6422002315
MERCEDES-BENZ      A 642 200 19 15
MERCEDES-BENZ      A6422002315

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego D2M016TT THERMOTEC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.