Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Honda ACCORD IV Aerodeck (CB) 2.2 i 16V (CB8) (1991.01-1993.12) 150km » D8B009TT thermotec
wybrany samochód: 
Honda Accord Iv Aerodeck (cb) 2.2 I 16v (cb8) (1991.01-1993.12) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8B009TT THERMOTEC

D8B009TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8B009TT
Wentylator chłodnicy silnika D8B009TT
D8B009TT
586.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8B009TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]300
Średnica 1/Średnica 2 [mm]480
Średnica [mm]480
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8B009TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
BMW      17 42 7 533 274
BMW      17 42 7 590 698
BMW      17117590699
BMW      17425A3F103
BMW      17427522055
BMW      17427523258
BMW      17427523259
BMW      17427530650
BMW      17427563259
BMW      7 590 698
BMW      7 590 699
BMW      7523258
BMW      7523259
BMW      7530650
BMW      7533274
BMW      7563259
zamienniki:
8EW 351 043-341
brak
HELLA
0657746
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8B009TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.