Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Iveco S-WAY AD260S40FP LNG (2019-???) 400km » D8C008TT thermotec
wybrany samochód: 
Iveco S-way Ad260s40fp Lng (2019-???) 400km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8C008TT THERMOTEC

D8C008TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8C008TT
Wentylator chłodnicy silnika D8C008TT
D8C008TT
240.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8C008TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]130
Średnica [mm]316
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8C008TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
CITROËN      1253G9
CITROËN      1308CE
CITROËN      1611826080
CITROËN      16362-8EA01
CITROËN      16711-0Q010
PEUGEOT      1253G9
PEUGEOT      1308CE
PEUGEOT      1611826080
PEUGEOT      16362-8EA01
PEUGEOT      16711-0Q010
TOYOTA      1253G9
TOYOTA      1308CE
TOYOTA      1611826080
TOYOTA      163628EA01
TOYOTA      167110Q010
zamienniki:
0910746
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8C008TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.