Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel KADETT E Kombi (T85) 1.8 E (C15, C35, D15, D35) (1985.10-1986.08) 100km » D8G017TT thermotec
wybrany samochód: 
Opel Kadett E Kombi (t85) 1.8 E (c15, C35, D15, D35) (1985.10-1986.08) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8G017TT THERMOTEC

D8G017TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8G017TT
Wentylator chłodnicy silnika D8G017TT
D8G017TT

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

D8G017TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]300
Średnica [mm]385
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora8

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8G017TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
FORD USA      1690946
FORD USA      1852732
FORD USA      1858189
FORD USA      2269553
FORD USA      8V618C607EB
FORD USA      8V618C607EC
FORD USA      8V618C607ED
FORD USA      8V618C607EE
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8G017TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.