Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Land Rover RANGE ROVER IV (L405) 3.0 TDV6 4x4 (2012.08-???) 258km » D8W018TT thermotec
wybrany samochód: 
Land Rover Range Rover Iv (l405) 3.0 Tdv6 4x4 (2012.08-???) 258km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8W018TT THERMOTEC

D8W018TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8W018TT
Wentylator chłodnicy silnika D8W018TT
D8W018TT
173.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8W018TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]60
Moc znamionowa [W]220
Średnica [mm]290
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Liczba zestyków3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Pobór mocy [W]60
Pobór mocy [W]220
Liczba łopatek wentylatora9

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8W018TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
SEAT      1J0959455P
SKODA      1J0959455P
VOLKSWAGEN      1J0959455P
zamienniki:
4933746
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8W018TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.