Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mercedes-benz KLASA E T-Model (S210) E 280 T 4-matic (210.281) (1996.12-2003.03) 204km » D8X036TT thermotec
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa E T-model (s210) E 280 T 4-matic (210.281) (1996.12-2003.03) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8X036TT THERMOTEC

D8X036TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8X036TT
Wentylator chłodnicy silnika D8X036TT
D8X036TT
210.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8X036TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]312
Średnica [mm]384
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora9

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8X036TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
NISSAN      2148700QAA
NISSAN      2148700QAK
OPEL      4415731
OPEL      7701043698
OPEL      7701043699
OPEL      7701059544
OPEL      9111573
OPEL      9161149
OPEL      93182745
RENAULT      7701043698
RENAULT      7701049603
RENAULT      7701059544
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8X036TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.