Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Citroën BERLINGO / BERLINGO FIRST nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) 1.8 i 4WD (MFLFX) (1997.04-2001.10) 90km » 1654 tomex-c
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo / Berlingo First Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) 1.8 I 4wd (mflfx) (1997.04-2001.10) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. AUDI A4 VW PASSAT 96- 1654 TOMEX-C

1654 KLOCKI HAMULC. AUDI A4 VW PASSAT 96- TOMEX-C
70.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1654

producent:

TOMEX-C

ZESTAW MONTAŻOWY PFK286 13.0460-5944 Mazda 121 91-96
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 15
Długość [mm] : 91,6
Wysokość [mm] : 64
Ciężar [kg] : 1,06
System hamulcowy : SUMITOMO
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21654150
Numer dostawcy: 10-91
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. AUDI A4 VW PASSAT 96- 1654 TOMEX-C

numery OEM:
MAZDA      B4Y53323Z
MAZDA      B4Y63323Z
MAZDA      B4Y63323ZA
MAZDA      B4Y63328ZA
MAZDA      B5Y63323Z
MAZDA      B5Y63323Z9A
MAZDA      B5Y63328Z
MAZDA      B5Y63328ZA
MAZDA      B5Y63328ZA9C
MAZDA      B5Y83323Z
MAZDA      B5Y83323ZA
MAZDA      B5Y83328ZB
MAZDA      BCYC3323Z
MAZDA      BCYW3323Z
MAZDA      BCYW3323ZA
MAZDA      BCYW3323ZC
MAZDA      BCYW3328Z
MAZDA      BCYW3328ZA
MAZDA      BRY03328Z
MAZDA      BRY73323Z
MAZDA      BRY73323ZA
MAZDA      BRYO3328Z
MAZDA      DCY03328ZA
MAZDA      DCY03328ZB
MAZDA      DCY13328Z
MAZDA      DCY53328Z
MAZDA      DCY93328Z
FORD USA      F1CZ2001A
FORD USA      F4BZ2001A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. AUDI A4 VW PASSAT 96- 1654 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.