Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 22-001 ashika

Termostat układu chłodzenia 22-001 ASHIKA

22-001 Termostat układu chłodzenia ASHIKA
 

    Ocena:
numer części:

22-001

producent:

ASHIKA

Temperatura otwarcia [°c] 82
Średnica [mm] 44
Średnica 1 [mm] 36
Głębokość zabudowy [mm] 21
Jakość Tama
Wysokość zabudowy 45
Specyfikacja D.con guarniz.49mm
nr EAN 8033001450194

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 22-001 ASHIKA

numery OEM:
SUZUKI      17670-50F00
SUZUKI      17670-78B00
CHEVROLET      17670A78B01
CHEVROLET      94580182
CHEVROLET      96610574
DAEWOO      17670A78B01
DAEWOO      17670A78B01000
DAEWOO      96610574

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 22-001 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.