Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 22-072 ashika

Termostat układu chłodzenia 22-072 ASHIKA

22-072 Termostat układu chłodzenia ASHIKA
 

    Ocena:
numer części:

22-072

producent:

ASHIKA

Temperatura otwarcia [°c] 82
Średnica [mm] 48
Średnica 1 [mm] 43
Głębokość zabudowy [mm] 33
Średnica 2 [mm] 28
Jakość Tama
Wysokość [mm] 64
nr EAN 8033001451559

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 22-072 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      2120077A66
DAIHATSU      2550002500
DAIHATSU      9091603046
DAIHATSU      9091603069
DAIHATSU      9091603090
MAZDA      1N13-15-171
NISSAN      212004M500
NISSAN      212004M510
NISSAN      212004M53A
NISSAN      2120077A05
NISSAN      2120077A65
NISSAN      2120089J00
NISSAN      2120093J10
NISSAN      2120093J11
NISSAN      212009F600
TOYOTA      9008023001
TOYOTA      9008023003
TOYOTA      90916-03065
TOYOTA      9091603060
TOYOTA      9091603069
TOYOTA      9091603082
TOYOTA      9091603090
TOYOTA      9091603095
TOYOTA      9091603096
TOYOTA      9091603109
TOYOTA      9091603115
KIA      2550002500
LEXUS      9008023003
LEXUS      9091603065
LEXUS      9091603079
LEXUS      9091603081
LEXUS      9091603090
LEXUS      9091603109
LEXUS      9091603115

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 22-072 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.