Strona zabudowy | Oś tylna |
Śr. wewn. bębna ham. [mm] | 254 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 56,5 |
Ø otworu piasty [mm] | 93,3 |
Ilość otworów | 6 |
nr EAN | 8033001232219 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 56-05-500 ASHIKA
MITSUBISHI | MB193596 | |
MITSUBISHI | MB534245 | |
MITSUBISHI | MB534245T | |
MITSUBISHI | MB950951 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 56-05-500 ASHIKA w samochodach:
Opinie Klientów o Bęben hamulcowy 56-05-500 ASHIKA:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.