Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B8 (8K2) 1.8 TFSI (2008.01-2015.12) 120km » 62-0H-H17 ashika
wybrany samochód: 
Audi A4 B8 (8k2) 1.8 Tfsi (2008.01-2015.12) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 62-0H-H17 ASHIKA

62-0H-H17 Wał napędowy ASHIKA
ashika 62-0H-H17

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

62-0H-H17

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Długość całkowita [mm]670
Długość 1 [mm]95
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]62
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów26
Ilość zębów, pierścień ABS52
nr EAN8033001830477

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 62-0H-H17 ASHIKA

numery OEM:
HYUNDAI      49500-2B610

Zastosowanie Wał napędowy 62-0H-H17 ASHIKA w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.