Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 78-02-207 ashika

Cewka zapłonowa 78-02-207 ASHIKA

78-02-207 Cewka zapłonowa ASHIKA
ashika 78-02-207

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

78-02-207

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
nr EAN 8033001816198

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 78-02-207 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      19500B1010
PEUGEOT      5970C1
SUBARU      19500B2040
TOYOTA      9008019015
TOYOTA      9008019019
TOYOTA      9091902239
TOYOTA      9091902262
TOYOTA      90919T2002
TOYOTA      90919W2001
STANDARD      12866
STANDARD      IIS004

Zastosowanie Cewka zapłonowa 78-02-207 ASHIKA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.