Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-02-240 ashika

Tarcza sprzęgła 80-02-240 ASHIKA

80-02-240 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-02-240

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-02-240

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 210
Średnica wewnętrzna [mm] 145
Średnica otworu centrującego [mm] 24
Ilość zębów 21
Profil piasty 20
nr EAN 8033001259216

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-02-240 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      31250-12151
TOYOTA      31250-12152
TOYOTA      31250-12153
TOYOTA      31250-12154
TOYOTA      31250-12155
TOYOTA      31250-12156
TOYOTA      31250-12310
TOYOTA      31250-12320
TOYOTA      31250-17020
TOYOTA      31250-20280
TOYOTA      31250-52020
TOYOTA      3125005010
TOYOTA      3125005011
TOYOTA      3125005012
TOYOTA      3125005060
TOYOTA      3125005100
TOYOTA      312500A011
TOYOTA      3125010110
TOYOTA      3125012110
TOYOTA      3125012111
TOYOTA      3125012300
TOYOTA      3125012361
TOYOTA      3125012370
TOYOTA      3125012380
TOYOTA      3125012570
TOYOTA      3125014140
TOYOTA      3125014141
TOYOTA      3125025010
TOYOTA      3125028020
TOYOTA      3125052110
LOTUS      A120Q6003S
LEXUS      3125012360

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-02-240 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.