Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-05-516 ashika

Tarcza sprzęgła 80-05-516 ASHIKA

80-05-516 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-05-516
 

    Ocena:
numer części:

80-05-516

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 215
Średnica wewnętrzna [mm] 140
Średnica otworu centrującego [mm] 22
Ilość zębów 20
Profil piasty 20
nr EAN 8033001260786

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-05-516 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      MD716747
MITSUBISHI      MD718955
MITSUBISHI      MD721401
MITSUBISHI      MD724829
MITSUBISHI      MD724849
MITSUBISHI      MD728699
MITSUBISHI      MD728700
MITSUBISHI      MD734792
MITSUBISHI      MD735646
MITSUBISHI      MD737562
MITSUBISHI      MD742681
MITSUBISHI      MD742858
MITSUBISHI      MD771133
MITSUBISHI      MD771221
MITSUBISHI      MD771222
MITSUBISHI      MD771230
MITSUBISHI      MD771458
PROTON      RL210108

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-05-516 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.