Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » amortyzator » MA-85524 ashika

Amortyzator MA-85524 ASHIKA

MA-85524 Amortyzator ASHIKA
ashika MA-85524
Amortyzator MA-85524

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

MA-85524

producent:

ASHIKA

Strona zabudowy:Oś przednia, z lewej
Rodzaj amortyzatorów:cisnienie gazu
min. długość [mm]: 385
maks. długość [mm]: 540
średnica tłoka cylindra: 22
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Amortyzator MA-85524 ASHIKA

numery OEM:
SUZUKI      41602-56B00
SUZUKI      41602-56B10
SUZUKI      41602-60A00
SUZUKI      41602-60A10
SUZUKI      41602-77E10
SUZUKI      41602-79E20
SUZUKI      4160256B00
SUZUKI      4160256B10000
SUZUKI      4160285CB0
SUZUKI      41602A60A00

Zastosowanie Amortyzator MA-85524 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Amortyzator MA-85524 ASHIKA:

Mirosława, Warszawa
2022-01-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Amortyzatory samochodowe

Amortyzowanie to nic innego jak łagodzenie skutków określonego działania. W przypadku samochodów będą to uboczne efekty jazdy po nierównej nawierzchni. Podczas przemieszczania się auta powodują one drgania, pogarszając komfort jazdy i negatywnie oddziałując na konstrukcję samochodu. Mają też wpływ na przyczepność kół do podłoża, obniżając poziom bezpieczeństwa jazdy. Aby wyeliminować te problemy w pojazdach montuje się amortyzatory. Są to specjalne konstrukcje olejowe lub gazowe, których zadaniem jest tłumienie takich drgań.

Jak działają amortyzatory?

Amortyzatory samochodowe dzielą się na olejowe i olejowo-gazowe. Pierwsze mają budowę otwartą, bez komory kompensacyjnej. W drugich gaz jest zamknięty w szczelnym zbiorniku, w którym „pływa” tłok. Wyróżnia się też amortyzatory samochodowe jedno- i dwururowe. Pierwsze są zbudowane z cylindra roboczego, tłoka, tłoczyska, prowadnicy tłoczyska, zbiornika wyrównawczego oraz zaworu dennego. W modelach dwururowych tłok i tłoczysko są ze sobą połączone. Zbiornik wyrównawczy zazwyczaj jest wypełniony powietrzem lub azotem.

Praca amortyzatora przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest ściskanie cieczy w zbiorniku, drugim – jej rozprężenie. Dzięki specyficznym właściwościom cieczy energia drgań mechanicznych jest przez nią pochłaniana, a pojazd porusza się płynniej i dobrze trzyma się drogi.

Amortyzatory samochodowe są jednymi z najbardziej eksploatowanych elementów pojazdu. Poziom tej eksploatacji wzrasta przy nieostrożnej, brawurowej jeździe po wybojach i wysokich krawężnikach. Dlatego zaleca się wymianę tych części (parami) co 60-100 tys.

W asortymencie sklepu e-autoparts znalazły się amortyzatory olejowe i gazowe wielu znanych producentów. Ze względu na konieczność precyzyjnego dopasowania elementu do konkretnego modelu samochodu przygotowaliśmy bogatą ofertę produktów do aut marek takich jak Opel, Hyundai, KIA, Chrysler, Volvo, Skoda, Audi, VW i wielu innych.