Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Jaguar F-TYPE coupe (X152) 3.0 SCV6 S AWD (2014.12-???) 380km » 8EW 351 043-661 behr hella service
wybrany samochód: 
Jaguar F-type Coupe (x152) 3.0 Scv6 S Awd (2014.12-???) 380km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 043-661 BEHR HELLA SERVICE

8EW 351 043-661 Wentylator, chłodzenie silnika BEHR HELLA SERVICE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

_BEHRHELLASERVICE_

numer części:

8EW 351 043-661

Średnica [mm]:360
Moc znamionowa [W]:250
Napięcie znamionowe:12

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 043-661 BEHR HELLA SERVICE

numery OEM:
FORD      1 141 511
FORD      1 319 972
FORD      1 337 584
FORD      1 366 100
FORD      1 475 302
FORD      1 495 676
FORD      2S6H 8C607 EB
FORD      2S6H 8C607 EE
FORD      2S6H 8C607 EF
FORD      2S6H8C607EA
FORD      2S6H8C607EC
FORD      2S6H8C607ED
MAZDA      Z601-15-025B

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 043-661 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 351 043-661 BEHR HELLA SERVICE:

Janusz, Warszawa
2021-07-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, Frysztak
2025-04-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.