Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » chłodnica klimatyzacji, skraplacz » 8FC 351 037-381 behr hella service

Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 037-381 BEHR HELLA SERVICE

8FC 351 037-381 Chłodnica klimatyzacji - skraplacz BEHR HELLA SERVICE
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

_BEHRHELLASERVICE_

numer części:

8FC 351 037-381

Długość [mm]:614
Szerokość [mm]:248
Głębokość [mm]:21
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:bez osuszacza

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 037-381 BEHR HELLA SERVICE

numery OEM:
OPEL      16 18 109
OPEL      1618015
OPEL      1618047
OPEL      1618071
OPEL      1618081
OPEL      1618109
OPEL      90 51 1660
OPEL      90486844
OPEL      90511660
VAUXHALL      1618109
VAUXHALL      90511660
VAUXHALL      90540373
VAUXHALL      90541114

Zastosowanie Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 037-381 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:

Opinie Klientów o Chłodnica klimatyzacji - skraplacz 8FC 351 037-381 BEHR HELLA SERVICE:

2023-08-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Chłodnica klimatyzacji, skraplacz klimatyzacji


Chłodnica klimatyzacji często nazywana jest również kondensatorem lub skraplaczem. Odpowiada za chłodzenie czynnika chłodniczego, który występuje w układzie klimatyzacji w postaci sprężonego gazu. Jak sama nazwa mówi, skraplacz służy do skraplania tego czynnika do postaci ciekłej. Chłodnica klimatyzacji jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania całego układu. Jest to jednak element stosunkowo delikatny i podatny na uszkodzenia.

Rozszczelnienie skraplacza może doprowadzić do awarii zarówno w obrębie układu klimatyzacji, jak i w innych podzespołach pojazdu. Z tego powodu należy dbać o stan chłodnicy i regularnie ją kontrolować.

Do najczęstszych usterek należą uszkodzenia mechaniczne, mogące również negatywnie wpływać na zdrowie kierowcy i pasażerów. Początkowo pojawia się nieszczelność wywołana korozją lub właśnie uszkodzeniem mechanicznym. Warto pamiętać o tym, że nieszczelność powoduje ubytek czynnika chłodniczego, ale również oleju smarnego. Gdy zabraknie tego drugiego, uszkodzeniu ulegnie sprężarka klimatyzacji, czyli najdroższy element całego układu.

Jako że układ klimatyzacji sterowany jest przez skomplikowany system elektroniczny, powodem awarii może być również zwarcie instalacji elektrycznej.