Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » krzyżak wału Iveco S-WAY AD190S27P CNG+LNG (2019-???) 272km » G92000BTA bta
wybrany samochód: 
Iveco S-way Ad190s27p Cng+lng (2019-???) 272km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Krzyżak wału napędowego G92000BTA BTA

G92000BTA Krzyżak wału napędowego BTA
bta G92000BTA
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

G92000BTA

producent:

BTA

Krzyżak wału napędowego (29x77mm) TOYOTA HI-LUX 88-,4-RUNNER 88-,LANDCRUISER 88-,DYNA 150 88-, ISUZU TROOPER 88-

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Krzyżak wału napędowego G92000BTA BTA

Krzyżak wału napędowego (29mmx77mm) pasuje do: TOYOTA 4 RUNNER I, 4 RUNNER II, 4 RUNNER III, 4 RUNNER V, CENTURY, DYNA 150, HIACE / COMMUTER V, HIACE III, HIACE IV, HIACE V, HILUX III 2.0-4.7 01.79-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Krzyżak wału napędowego G92000BTA BTA w samochodach:

Krzyżak wału


Krzyżak wału, inaczej zwany przegubem asynchronicznym odpowiada za przeniesienie napędu. Używany jest najczęściej w pojazdach, w których moment obrotowy silnika umieszczonego z przodu musi zostać przeniesiony na tylną, napędzaną oś lub w sytuacji odwrotnej. Dzięki zastosowaniu tego prostego elementu możliwe jest sztywne połączenie tylnego mostu ze skrzynią biegów, niezależnie od tego, w jakiej pozycji znajdują się elementy zawieszenia. Do najczęstszych bolączek krzyżaków wału napędowego należy wypłukiwanie czynnika smarnego, co doprowadza do powstania luzu. Wyraźnym tego objawem są stuki dochodzące z okolic podwozia.

Bardzo ważna jest szybka reakcja już w przypadku wystąpienia pierwszym sygnałów. Zbagatelizowanie luzów krzyżaka może doprowadzić do rozpięcia się wału napędowego i jego wypadnięcia na drogę w czasie jazdy. To natomiast stworzyłoby wielkie zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Sama budowa krzyżaka jest bardzo prosta. Jest on osadzony na igiełkowych łożyskach. To zamknięte elementy, w których producenci nie przewidują możliwości wymiany smaru i innych czynności obsługowych. Dzięki tak nieskomplikowanej konstrukcji krzyżaki wału mogą pracować bezawaryjnie, nawet gdy przebieg pojazdu wynosi kilkaset tysięcy kilometrów. Nadmierna eksploatacja i ekstremalne obciążenia wpływają oczywiście na skrócenie tego okresu.