Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa Nissan ALMERA II Hatchback (N16) 2.2 dCi (2003.09-2006.09) 112km » 5958 car s.p.a (intercar)
wybrany samochód: 
Nissan Almera Ii Hatchback (n16) 2.2 Dci (2003.09-2006.09) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pompa hamulcowa, NUOVA TECNODELTA 5958 Car S.p.A (InterCar)

5958 Pompa hamulcowa, NUOVA TECNODELTA Car S.p.A (InterCar)

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5958

Wymiar gwintu:2xM10x1
średnica cylindra [mm]:20,64
Materiał:Żeliwo
dla numeru artykułu:5958

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa, NUOVA TECNODELTA 5958 Car S.p.A (InterCar)

numery OEM:
CITROËN      4601.G5
CITROËN      4601G5

Zastosowanie Pompa hamulcowa, NUOVA TECNODELTA 5958 Car S.p.A (InterCar) w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.