Napięcie [V]:12 Prąd ładowania alternatora [A]:140 Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:ze zintegrowanym regulatorem ID wykonania wtyczki:PLUG 700 Remark: WITH CRASHKIT Status produktu: Normal
Informacje
N-ry oe
Zamienniki
Zastosowanie w autach
Zapytaj o produkt
Dodatkowe informacje o produkcie Alternator, Light duty Gold New DRA4295N DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE
ALTERNATOR DRA4295N OPEL CORSA D/ASTRA H/MERIVA/ZAFIRA
Zastosowanie Alternator, Light duty Gold New DRA4295N DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE w samochodach:
Alternator samochodowy
Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.
Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.
Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów