Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Toyota CORONA sedan (_T19_) 1.8 (ST190_, ST190) (1991.10-1996.01) 125km » 350503 era
wybrany samochód: 
Toyota Corona Sedan (_t19_) 1.8 (st190_, St190) (1991.10-1996.01) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia, OEM 350503 ERA

350503 Termostat układu chłodzenia, OEM ERA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

350503

producent:

ERA

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]83
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
nr EAN8053379332366

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, OEM 350503 ERA

numery OEM:
NISSAN      01552-00QAK
NISSAN      11061-00QAC
NISSAN      11061-00QAK
NISSAN      77030-83470
OPEL      44 04 721
OPEL      44 15 794
OPEL      44 18 055
OPEL      45 06 048
RENAULT      77 03 083 470
RENAULT      82 00 010 028
RENAULT      82 00 021 008
RENAULT      82 00 147 444
RENAULT      82 00 154 296
RENAULT      82 00 154 300
RENAULT      82 00 262 236
RENAULT      82 00 262 237
RENAULT      82 00 262 241
RENAULT      82 00 709 142

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, OEM 350503 ERA w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, OEM 350503 ERA:

Dariusz, Biłgoraj
2022-01-23
 5/5
Ok.
Mateusz, Warlubie
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
leszek, Warszawa
2021-06-15
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.