Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Citroën C3 AIRCROSS II Van (2C_, 2R_) 1.5 BlueHDI 100 (2019.05-???) 99km » FAI166 ferodo
wybrany samochód: 
Citroën C3 Aircross Ii Van (2c_, 2r_) 1.5 Bluehdi 100 (2019.05-???) 99km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, PREMIER FAI166 FERODO

FAI166 Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, PREMIER FERODO
ferodo FAI166
Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, PREMIER FAI166
253.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (15 ocen)
numer części:

FAI166

producent:

FERODO

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,12
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]2
dla numeru artykułuFCV1389B
System hamulcowyWabco PAN 19-2
Długość złącza ostrzegawczego [mm]450
Kształt obudowy wtyczkikanciasty
Długość opakowania [cm]22
Szerokość opakowania [cm]11
Wysokość opakowania [cm]1,5
nr EAN4044197247585

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, PREMIER FAI166 FERODO

Czujnik zużycia klocka hamulcowego dł.: 450mm pasuje do: RVI MIDLUM, VAN HOOL A, SMB O 04.92-
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, PREMIER FAI166 FERODO w samochodach:

Opinie Klientów o Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych, PREMIER FAI166 FERODO:

Paweł, Kraków
2025-02-23
 1/5
produkt wysokiej jakości, polecam
Andrzej, warszawa
2022-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, warszawa
2022-01-16
 5/5
Dobre klocki za rozsądną cenę, zakładam je już do kolejnego samochodu ????
Sławomir, Dębno
2022-01-03
 5/5
O.K
Michal, Ciechanów
2022-02-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosław, Otwock
2021-07-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tomasz, Rzeszów
2022-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, KOSZALIN
2025-05-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Osielsko
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jerzy,
2022-10-21
 5/5
Ok.
JACEK, KOŁOBRZEG
2021-09-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, warszawa
2022-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, Dębno
2022-01-03
 5/5
O.K
JACEK, KOŁOBRZEG,ZIELENIEWO
2024-06-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Marki
2022-07-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Informacje o producencie tarcz i klocków hamulcowych Ferrodo


Ferodo to firma produkująca części samochodowe, w szczególności klocki hamulcowe. Założona została w 1897 roku przez Herberta Frodshama. Obecnie ma fabryki na całym świecie, m.in. w Polsce, Hiszpanii, Chinach, Brazylii i Stanach Zjednoczonych.