Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » H239024.3.1 fte automotive gmbh

Pompa hamulcowa H239024.3.1 FTE automotive GmbH

H239024.3.1 Pompa hamulcowa FTE automotive GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

H239024.3.1

Średnica tłoka [mm] 23,81
Czynnik wypełniający Płyn hamulcowy
Suw [mm] 31
Liczba otworów do mocowania 2
Rozstaw śrub mocujących [mm] 60
Średnica otworu flanszy [mm] 8,5
Długość całkowita [mm] 185,5
Ilość połączeń 2
Wymiar gwintu M10x1
System hamulcowy BOSCH
Materiał Aluminium
Powierzchnia błyszczący
nr EAN 4028569440323

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa H239024.3.1 FTE automotive GmbH

Pompa hamulcowa (8,5/23,81mm) pasuje do: VOLVO S40 I, V40 1.6-2.0D 07.95-12.04
numery OEM:
VOLVO      30863323
VOLVO      30863323-9
VOLVO      8602362

Zastosowanie Pompa hamulcowa H239024.3.1 FTE automotive GmbH w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.