Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1061000 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1061000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1061000 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK735

numer części:

J1061000

Długość [mm] 735
Ilość żeber 6
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416001964

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1061000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
CITROËN      5750 C3
CITROËN      5750 H9
CITROËN      5750 PV
CITROËN      5750 TP
CITROËN      96 403 203 80
FIAT      0009640320380
FIAT      71749422
FIAT      9620903880
HONDA      38920-P01-J02
NISSAN      11720-D4201
NISSAN      11720-D4291JP
NISSAN      11720-D4291KE
NISSAN      A1720-D4201
PEUGEOT      5750 C3
PEUGEOT      5750 H9
PEUGEOT      5750 PV
PEUGEOT      5750 TP
PEUGEOT      96 403 203 80

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1061000 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.