Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1061230 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1061230 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1061230 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1228

numer części:

J1061230

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1230
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416200312

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1061230 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
CITROËN      98 111 095 80
FIAT      46747484
FIAT      46747485
FIAT      71749448
FIAT      71753869
FORD      1650769
FORD      88WF-6C301-A1A
MITSUBISHI      1340A146
OPEL      9811109580
PEUGEOT      98 111 095 80
TOYOTA      90916-02664
TOYOTA      90916-02679
TOYOTA      90916-02697
TOYOTA      90916-W2018
TOYOTA      90916-W2033
TOYOTA      99366-H1230
TOYOTA      99366-K1230
TOYOTA      SU001-A4989
VAUXHALL      98 111 095 80
VAUXHALL      9811109580
VOLVO      9146899
VOLVO      9487315
HYUNDAI      25212-03980
HYUNDAI      97713-39850
HYUNDAI      97713-39850AT
HYUNDAI      97713-3F000
KIA      25212-03980
KIA      97713-39850
KIA      97713-3F000
LOTUS      A120E7264S
LEXUS      SU001-A4989

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1061230 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.