Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1062255 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1062255 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1062255 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK2253

numer części:

J1062255

Ilość żeber 6
Długość [mm] 2255
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416200572

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1062255 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
CHRYSLER      53013298AA
CHRYSLER      68027636AA
CHRYSLER      K53013298AA
CHRYSLER      K68027636AA
MAZDA      LF19-15-909
MAZDA      LF19-15-909A
MAZDA      LF19-15-909B
MAZDA      LF9J-15-909A
MAZDA      LFA1-15-909
MAZDA      LFA1-15-9099F
MERCEDES-BENZ      015 997 02 92
MERCEDES-BENZ      612 997 00 92
MERCEDES-BENZ      A 015 997 02 92
MERCEDES-BENZ      A 612 997 00 92
NISSAN      11720-6N200
NISSAN      11720-6N20A
NISSAN      11720-8J000
TOYOTA      90916-02584
SSANGYONG      0079978292
SSANGYONG      6659970392
LEXUS      90916-02584

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1062255 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.