Typ tarczy hamulcowej | wentylowany wewnętrznie |
średnica zewnętrzna [mm] | 278 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 24 |
Minimalna grubość [mm] | 22 |
Ilość otworów | 5 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 114,3 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 142,9 |
Wysokość [mm] | 47 |
średnica piasty [mm] | 72 |
Powierzchnia | pokryty |
spełnia wymagania Normy ECE | E1 90R 02C0064/0402 |
nr EAN | 4029416136246 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa J3303077 HERTH+BUSS JAKOPARTS
FORD | 1L84-1032A-A | |
FORD | 1L84-1032A-AA | |
FORD | 3L84-1032C-A | |
FORD | 3L8Z-1125C-A | |
FORD | 4096352 | |
FORD | 4360107 | |
FORD | 4454777 | |
FORD | 4564296 | |
FORD | 4668068 | |
FORD | 4L84-1032A-A | |
FORD | 5L84-1032B-A | |
FORD | 5L8Z-1125B-A | |
FORD | E100-3325-XA | |
FORD | E112-3325X | |
FORD | YL84-1032B-B | |
FORD | YL8Z-1125B-A | |
FORD | YL8Z-112BA | |
MAZDA | E100-33-25XA | |
MAZDA | E112-33-25X | |
MAZDA | EC02-33-25X | |
MAZDA | EC02-33-25XA | |
MAZDA | EF9Y-33-25X | |
MAZDA | EF9Y-33-25XA | |
MAZDA | YL8Z-11-25BA | |
MAZDA | YL8Z-11-2BA |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa J3303077 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.