Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1255 K 5 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1255 K 5 HUTCHINSON

1255 K 5 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1255K5

numer części:

1255 K 5

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1255
Ilość żeber 5
nr EAN 3159750561785

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1255 K 5 HUTCHINSON

numery OEM:
CITROËN      96129654
CITROËN      96155379
MERCEDES-BENZ      A2829930296
MERCEDES-BENZ      A2829931200
OPEL      1340650
OPEL      1340657
OPEL      24419361
OPEL      6340667
OPEL      90581641
OPEL      9118721
OPEL      9192568
OPEL      93185569
PEUGEOT      5750-C8
RENAULT      7700862173
VAUXHALL      9118721
VAUXHALL      9192568
VAUXHALL      93185569
HYUNDAI      25212-04000
HYUNDAI      25212-04001
HYUNDAI      25212-04011
KIA      25212-04000
KIA      25212-04001
KIA      25212-04010
KIA      25212-04011
DAEWOO      96144327

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1255 K 5 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1255 K 5 HUTCHINSON:

2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-17
 5/5
Ok

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.