Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1836 K 6 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1836 K 6 HUTCHINSON

1836 K 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1836K6

numer części:

1836 K 6

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1836
Ilość żeber 6
nr EAN 3159750564595

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1836 K 6 HUTCHINSON

numery OEM:
ALFA ROMEO      46759720
ALFA ROMEO      55181713
ALFA ROMEO      55189677
ALFA ROMEO      55189679
ALFA ROMEO      60816054
ALFA ROMEO      71719394
ALFA ROMEO      71734476
BMW      11 28 7 790 450
BMW      11 28 8 477 780
FIAT      46546396
FIAT      46759720
FIAT      55181713
FIAT      55189677
FIAT      71719394
FIAT      71734476
LANCIA      46759720
LANCIA      55181713
LANCIA      55189677
NISSAN      11720-00QAZ
OPEL      4430217
RENAULT      8200466868
VAUXHALL      93161358
CHEVROLET      25183525
CHEVROLET      96404087

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1836 K 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1836 K 6 HUTCHINSON:

2019-12-17
 5/5
Ok
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.