Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » DV-4PK0890 japanparts

Pasek klinowy wielorowkowy DV-4PK0890 JAPANPARTS

DV-4PK0890 Pasek klinowy wielorowkowy JAPANPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

DV-4PK0890

numer części:

DV-4PK0890

producent:

JAPANPARTS

Parametr 4PK0890
Ilość żeber 4
Długość [mm] 890
nr EAN 8033001457919

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy DV-4PK0890 JAPANPARTS

PASEK KLIN WIELOROWKOWY JAPANPARTS DV-4PK0890
numery OEM:
AUDI      034903137B
AUDI      34903137B
HONDA      56992P3F003
HONDA      56992P3F507
MAZDA      B366-15-907
MAZDA      B596-15-907
MAZDA      B660-15-908
MAZDA      B6BF-15-907
MAZDA      ZL01-15-907
NISSAN      1195071E00
NISSAN      1195071E10
SEAT      034903137B
SEAT      34903137B
SUZUKI      4918164J00
HYUNDAI      2521223700
HYUNDAI      2521223720
HYUNDAI      2521223721
KIA      0MB36615907A
KIA      2521223700
KIA      MB36615907
KIA      MB36615907A

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy DV-4PK0890 JAPANPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.