Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » PP-256AF japanparts

Klocki hamulcowe - komplet PP-256AF JAPANPARTS

PP-256AF Klocki hamulcowe - komplet JAPANPARTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

PP-256AF

producent:

JAPANPARTS

Strona zabudowy Oś tylna
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość [mm] 78,5
Wysokość [mm] 54
Grubość [mm] 13,6
Numer WVA 23656
Oznaczenie kontrolne ECE R90 APPROVED
nr EAN 8033001137095

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet PP-256AF JAPANPARTS

KLOCKI HAM JAPANPARTS PP-256AF TOYOTA RAV 4 II 1.8 VVT-I, 2.0D-4D 4WD 01-, 2.0 VVT-I 4WD 00-
numery OEM:
TOYOTA      0446642010
TOYOTA      0446642020
TOYOTA      0446642030
TOYOTA      0446642040
TOYOTA      0446642050
TOYOTA      04466YZZD3
CHERY      T113502080
CHERY      T113AH3502080
CHERY      T11BJ3501080

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet PP-256AF JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet PP-256AF JAPANPARTS:

Jerzy, Wolin509588090
2019-09-28
 5/5
Jakość sama w sobie dodatkowo dobry sklep
Jerzy, Wolin509588090
2019-09-28
 5/5
Zakładałem klocki tej firmy już nie raz i nigdy się nie zawiodłem
Daniel, szczecin
2020-06-27
 5/5
Produkt dobrany idealnie
Włodzimierz, Wołomin
2021-08-20
 5/5
Na razie OK.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.