Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » VC-110 japanparts

Sprzęgło, wentylator chłodzenia VC-110 JAPANPARTS

VC-110 Sprzęgło, wentylator chłodzenia JAPANPARTS
japanparts VC-110

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

VC-110

producent:

JAPANPARTS

średnica zewnętrzna [mm] 77
Liczba otworów do mocowania 4
Rozstaw śrub mocujących [mm] 42
nr EAN 8033001985986

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia VC-110 JAPANPARTS

SPRZĘGŁO WISKOTYCZNE JAPANPARTS VC-110
numery OEM:
NISSAN      21082-R8100
NISSAN      21082-R8102
NISSAN      21082-T6400
NISSAN      2108214C00
NISSAN      21082R8101
NISSAN      21082R9200
NISSAN      21082R9201
NISSAN      21082T640A
NISSAN      21082T6460
zamienniki:
VN-813
brak
AISIN
36-01-110
brak
ASHIKA
J1521005
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia VC-110 JAPANPARTS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.