Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » VNT051651 japanparts

Wentylator, chłodzenie silnika VNT051651 JAPANPARTS

VNT051651 Wentylator, chłodzenie silnika JAPANPARTS

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

VNT051651

producent:

JAPANPARTS

Napięcie [V] 12
Średnica [mm] 360
Moc znamionowa [W] 370

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika VNT051651 JAPANPARTS

WENTYLATOR CHŁOD JAPANPARTS VNT051651
numery OEM:
FORD      1017785
FORD      1020914
FORD      1037210
FORD      1089652
FORD      1111524
FORD      1118161
FORD      96FB8C607AA
FORD      96FB8C607CK
FORD      XS6H8C607DA
FORD      XS6H8C607DB
MAZDA      1020914
MAZDA      1037210
MAZDA      1089652
MAZDA      96FB8C607AA
MAZDA      96FB8C607CK
MAZDA      XS6H8C607DA
MAZDA      XS6H8C607DB
zamienniki:
VNT051651
brak
ASHIKA

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika VNT051651 JAPANPARTS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.