Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » VT-109 japanparts

Termostat układu chłodzenia VT-109 JAPANPARTS

VT-109 Termostat układu chłodzenia JAPANPARTS
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

VT-109

producent:

JAPANPARTS

Temperatura otwarcia [°c] 82
Wysokość [mm] 52,6
Głębokość zabudowy [mm] 32
Średnica [mm] 54
Średnica 1 [mm] 27,7
nr EAN 8033001179460

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia VT-109 JAPANPARTS

TERMOSTAT JAPANPARTS VT-109
numery OEM:
ISUZU      8942072171
MAZDA      8553-15-171
MAZDA      8AF1-15-171
MAZDA      N32615171
MITSUBISHI      0839-15-171
MITSUBISHI      4294280
MITSUBISHI      8-94214-962-0
MITSUBISHI      MD015299
MITSUBISHI      MD094120
MITSUBISHI      MD997224
MITSUBISHI      MD997606
NISSAN      21200-05D00
NISSAN      21200-05D01
NISSAN      21200-V0710
NISSAN      2120005D02
NISSAN      2120096011

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia VT-109 JAPANPARTS w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia VT-109 JAPANPARTS:

2022-02-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.