Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Peugeot DJANGO Django 150 (M2) (2014.07-???) 11km » 069422204010 magneti marelli
wybrany samochód: 
Peugeot Django Django 150 (m2) (2014.07-???) 11km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 069422204010 MAGNETI MARELLI

069422204010 Wentylator, chłodzenie silnika MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

69422204, MTC204AX

numer części:

069422204010

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Napięcie [V]12
Średnica [mm]260
Wyposażenie pojazdudla pojazdów bez klimatyzacji
nr EAN8001063092287

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 069422204010 MAGNETI MARELLI

WENTYLATOR CHŁOD CNQ900 CHŁODNICY MAGNETI MTC204AX
numery OEM:
FIAT      46400256
FIAT      46534674
FIAT      7704319
FIAT      7766004

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 069422204010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.