Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 92310 meat&doria

Termostat układu chłodzenia 92310 MEAT&DORIA

92310 Termostat układu chłodzenia MEAT&DORIA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

92310

producent:

MEAT&DORIA

Temperatura otwarcia [°c] 82
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 92310 MEAT&DORIA

Termostat cieczy chłodzącej (82°C) pasuje do: FORD RANGER, FORD USA PROBE II, MAZDA 2, 3, 323 F V, 323 F VI, 323 II, 323 P V, 323 S V, 323 S VI, 5, 6, 626 IV, 626 V, 6/KOMBI, B-SERIE 1.1-3.0D 11.80-
numery OEM:
FORD      3396924
FORD      3599763
FORD      3893570
FORD      3902514
FORD      4176181
FORD      4188498
FORD      F42Z8575BA
FORD      XM348575AB
MAZDA      1A5115171
MAZDA      8AGX15171
MAZDA      FS0515171
MAZDA      KL0115171
MAZDA      KL0115171A
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 92310 MEAT&DORIA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.