Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0015 metelli cifam

Wał napędowy 17-0015 METELLI CIFAM

17-0015 Wał napędowy METELLI CIFAM
 

    Ocena:
numer części:

17-0015

producent:

METELLI CIFAM

Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 798
Średnica 2 [mm] 71,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Średnica 1 [mm] 76,5
nr EAN 8032747530146

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0015 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0015 CITROEN AX 1.4 4WD 89-96/PEUGEOT 106 1.4 1.4D 1.5D 91> PRAWA
numery OEM:
CITROËN      3273.0K
CITROËN      3273.5K
CITROËN      3273.5L
CITROËN      3273.63
CITROËN      3273.69
CITROËN      3273.C9
CITROËN      3273.E4
CITROËN      95666909
CITROËN      95666941
CITROËN      96048667
CITROËN      96095216
PEUGEOT      3272.63
PEUGEOT      3273.0H
PEUGEOT      3273.0K
PEUGEOT      3273.5E
PEUGEOT      3273.5K
PEUGEOT      3273.5L
PEUGEOT      3273.63
PEUGEOT      3273.69
PEUGEOT      3273.C9
PEUGEOT      3273.E4

Zastosowanie Wał napędowy 17-0015 METELLI CIFAM w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.