Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0046 metelli cifam

Wał napędowy 17-0046 METELLI CIFAM

17-0046 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0046

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 672
Wymiar gwintu M16 x 1,5
Średnica 2 [mm] 81,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 20
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 1 [mm] 86,5
nr EAN 8032747530450

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0046 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0046 RENAULT 18 1.6 82-86
numery OEM:
RENAULT      77 01 348 152
RENAULT      77 01 348 160
RENAULT      77 01 348 256
RENAULT      77 01 498 797
RENAULT      77 01 498 798
RENAULT      77 01 498 799
RENAULT      77 11 106 129
zamienniki:
DS39012
brak
LPR
503908
brak
NK
503917
brak
NK
503918
brak
NK
1701503908
brak
SBS

Zastosowanie Wał napędowy 17-0046 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0046 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.