Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mazda CX-5 Van (KE_) SKYACTIV-G AWD (KEN9) (2015.04-2017.02) 192km » 17-0629 metelli cifam
wybrany samochód: 
Mazda Cx-5 Van (ke_) Skyactiv-g Awd (ken9) (2015.04-2017.02) 192km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0629 METELLI CIFAM

17-0629 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0629

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Ilość zębów, pierścień ABS42
Długość [mm]475
Wymiar gwintuM14 x 1,5
Średnica 2 [mm]71
Uzębienie zewnętrzne od strony koła24
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.33
Średnica 1 [mm]70
nr EAN8032747536285

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0629 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0629 SMART CABRIO 0.6 01-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      Q0003234V0010000000
MERCEDES-BENZ      Q0003234V0011000000
SMART      0003234V010
SMART      0003234V011
SMART      Q0003234V006000000
SMART      Q0003234V007000000
SMART      Q0003234V009000000
SMART      Q0003234V010000000
SMART      Q0003234V011000000

Zastosowanie Wał napędowy 17-0629 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0629 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.