Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Peugeot DJANGO Django 125 Dark ABS (M2) (2020-2023) 11km » 17-0682 metelli cifam
wybrany samochód: 
Peugeot Django Django 125 Dark Abs (m2) (2020-2023) 11km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0682 METELLI CIFAM

17-0682 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0682

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Ilość zębów, pierścień ABS45
Długość [mm]585
Wymiar gwintuM14 x 1,5
Średnica 2 [mm]108
Uzębienie zewnętrzne od strony koła33
Średnica 1 [mm]88
nr EAN8032747536810

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0682 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0682 AUDI 80 1.6E 93-94
numery OEM:
AUDI      893 407 271P
AUDI      895 407 271
AUDI      8A0 407 271AT
VOLKSWAGEN      895 407 271F
zamienniki:
22540
brak
SPIDAN
VKJC 5576
brak
SKF
DS14116
brak
LPR
1701504791
brak
SBS

Zastosowanie Wał napędowy 17-0682 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0682 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.