Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0912 metelli cifam

Wał napędowy 17-0912 METELLI CIFAM

17-0912 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0912

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 583
Wymiar gwintu M10 x 1,5
Średnica 2 [mm] 84
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 26
Średnica 1 [mm] 87
nr EAN 8032747053003

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0912 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0912 FORD FOCUS II 1.6TDCI 04- LEWA
numery OEM:
FORD      1223785
FORD      1223791
FORD      1305328
FORD      1305939
FORD      1353398
FORD      1354068
FORD      1417778
FORD      1437541
FORD      1456976
FORD      1475131
FORD      1682285
FORD      36000552
FORD      3M513B437DAC
FORD      3M513B437DAD
FORD      3M513B437DAE
FORD      3M513B437DAF
FORD      3M513B437DAG
FORD      3M513B437NC
FORD      3M513B437NE
FORD      3M513B437NF
FORD      3M513B437NG
FORD      3M513B437NH
FORD      8603362
FORD      8603487
FORD      RM3M513B437DAE
VOLVO      30681126
VOLVO      30681130
VOLVO      30711770
VOLVO      30783171
VOLVO      30787778
VOLVO      36000443
VOLVO      8603251

Zastosowanie Wał napędowy 17-0912 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0912 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.