Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » szczęki hamulcowe Citroën XM Break (Y4) 3.0 V6 (1997.04-2000.10) 190km » 53-0008 metelli cifam
wybrany samochód: 
Citroën Xm Break (y4) 3.0 V6 (1997.04-2000.10) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw szczęk hamulcowych 53-0008 METELLI CIFAM

53-0008 Zestaw szczęk hamulcowych METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

S496

numer części:

53-0008

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]40
spełnia wymagania Normy ECEApproved
Średnica [mm]230,0
nr EAN8032747013014

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw szczęk hamulcowych 53-0008 METELLI CIFAM

numery OEM:
AUDI      357 698 525C
AUDI      431 609 525
AUDI      431 609 526
AUDI      431 609 527E
VOLKSWAGEN      431 698 525X
VOLKSWAGEN      443 609 525A
VOLKSWAGEN      443 698 525
VOLKSWAGEN      443 698 525AX

Zastosowanie Zestaw szczęk hamulcowych 53-0008 METELLI CIFAM w samochodach:

Szczęki hamulcowe


Zadanie szczęk to tworzenie tarcia w bębnach hamulcowych. Te nieruchowe, wyposażone w okładziny cierne elementy atakują wewnętrzną powierzchnię bębna. W każdym hamulcu bębnowym znajduje się para szczęk. W trakcie pracy poddawane są one wielkim obciążeniom. Są najszybciej zużywającą się częścią hamulca bębnowego. To bardzo trwały element, jednak specjaliści zalecają, aby wymieniać go po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów.

Stan układu hamulcowego powinien być regularnie kontrolowany. Nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale na przepisy prawa. Zaniedbanie tej kwestii może ujawnić się w czasie kolejnego okresowego badania technicznego.

Czynnikami, które negatywnie wpływają na żywotność szczęk hamulcowych, są: niewłaściwy montaż, nieprawidłowa eksploatacja, niska jakość użytych części. Problemy mogą pojawiać się również za sprawą wadliwie działającego systemu ABS, niskiego ciśnienia w układzie hamulcowym, a także uszkodzeń zaworów sterujących lub nieszczelności występujących w obrębie cylinderka hamulcowego.

Wymiana szczęk hamulcowych jest zadaniem stosunkowo łatwym. Pomocny może być odrdzewiacz i młotek. Z uwagi na bliskość podłoża miejsce to narażone jest na korozję i zabrudzenia. Ważne też jest to, by auto ustawić na płaskiej powierzchni.