Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » MDB3232 mintex

Klocki hamulcowe - komplet MDB3232 MINTEX

MDB3232 Klocki hamulcowe - komplet MINTEX

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

24320, 25292, 25293, 8506D1398

numer części:

MDB3232

producent:

MINTEX

Szerokość [mm] 93,1
Wysokość [mm] 41,1
Grubość [mm] 15,9
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Numer WVA 25292
System hamulcowy Mando
Numer artykułu zalecanego dodatku MBA1734
Długość opakowania [cm] 9,5
Szerokość opakowania [cm] 8,2
Wysokość opakowania [cm] 7,3
nr EAN 5028740784818

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet MDB3232 MINTEX

KLOCKI HAM MINTEX MDB3232 HYUNDAI IX35 1.6 135KM 10-, 2.0 166KM 10-
numery OEM:
HYUNDAI      583021HA00
HYUNDAI      583021HA10
HYUNDAI      583021YA30
HYUNDAI      583022LA40
HYUNDAI      583022SA00
HYUNDAI      583022SA30
HYUNDAI      583022SA35
HYUNDAI      583022SA70
HYUNDAI      583022YA30
HYUNDAI      583022YA31
HYUNDAI      583022YA50
HYUNDAI      583022YA70
HYUNDAI      583023SA20
HYUNDAI      583024WA10
HYUNDAI      58302D5A30
KIA      583021HA00
KIA      583021MA00
KIA      583021MA40
KIA      583021YA30
KIA      583022SA10
KIA      583022YA30
KIA      583023RA05
KIA      58302D7A00
KIA      S583022SA30
BEIJING HYUNDAI      58302B3A00
DONGFENG YUEDA KIA      58302B3A00
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet MDB3232 MINTEX w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet MDB3232 MINTEX:

Arkadiusz, Warszawa-Wesoła
2023-03-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Białystok
2024-03-20
 5/5
jakość ok, jedyny mankament w komplecie na przednią oś nie było śrub

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.