Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 0-N1733S optimal

Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1733S OPTIMAL

0-N1733S Rolka napinająca paska wieloklinowego OPTIMAL
optimal 0-N1733S

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0-N1733S

producent:

OPTIMAL

Szerokość [mm] 24
średnica zewnętrzna [mm] 65
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łącznika
nr EAN 4031185295406

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1733S OPTIMAL

numery OEM:
AUDI      03C 145 299 C
AUDI      03C 145 299 Q
AUDI      1J0 145 299
SEAT      03C 145 299 C
SEAT      03C 145 299 Q
SEAT      1J0 145 299
SKODA      03C 145 299 C
SKODA      03C 145 299 Q
SKODA      1J0 145 299
VOLKSWAGEN      03C 145 299 C
VOLKSWAGEN      03C 145 299 Q
VOLKSWAGEN      1J0 145 299
VAG      03C 145 299 C
VAG      03C 145 299 Q
VAG      1J0 145 299

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N1733S OPTIMAL w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.