Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego Ford KUGA III (DFK) 2.0 EcoBlue mHEV (2019.07-???) 150km » 0-N2106 optimal
wybrany samochód: 
Ford Kuga Iii (dfk) 2.0 Ecoblue Mhev (2019.07-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N2106 OPTIMAL

0-N2106 Rolka napinająca paska wieloklinowego OPTIMAL
optimal 0-N2106
Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N2106

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0-N2106

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Urządzenia napędzaneagregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Szerokość [mm]19
średnica zewnętrzna [mm]88
nr EAN4031185380003

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N2106 OPTIMAL

numery OEM:
SUZUKI      49160-64J01
SUZUKI      49160-64J02
SUZUKI      49160-81A00

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 0-N2106 OPTIMAL w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.