Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » F7-8016 optimal

Koło pasowe, wał korbowy F7-8016 OPTIMAL

634.00 zł
Kup

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

F7-8016

producent:

OPTIMAL

Parametr 5PK
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 172
Wysokość [mm] 62,4
Ilość żeber 4
Średnica punktów mocowania [mm] 10,6
nr EAN 4058787294446

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy F7-8016 OPTIMAL

Koło pasowe, wał korbowy F7-8016 ma zastosowanie do modeli samochodów

MINI

MINI, MINI CLUBMAN, MINI COUNTRYMAN, MINI coupe, MINI Roadster, MINI CLUB, MINI PACEMAN

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy F7-8016 producenta OPTIMAL

MINI

11238477129, 11238511320

numery OEM:
MINI      11238477129
MINI      11238511320
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy F7-8016 OPTIMAL w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.