Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 27854/TE original imperium

Osłona, wał napędowy 27854/TE ORIGINAL IMPERIUM

27854/TE Osłona, wał napędowy ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

27854/TE

Masa [g] 98
Strona zabudowy Od strony koła
Materiał Termoplast
Wysokość [mm] 145
Średnica 1 [mm] 29
Średnica 2 [mm] 98
nr EAN 8033989184166

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 27854/TE ORIGINAL IMPERIUM

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 29/98) (dł.145) pasuje do: CITROEN JUMPER I, XM; FIAT DUCATO; PEUGEOT 605, BOXER; VW SHARAN 1.8-3.0 05.89-
numery OEM:
ALFA ROMEO      9564478680
AUDI      7M0498203
CITROËN      329398
CITROËN      9564478680
FIAT      9564478680
LANCIA      9564478680
PEUGEOT      329398
PEUGEOT      9564478680
SEAT      7M0498203
SKODA      7M0498203
VOLKSWAGEN      7M0498203

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 27854/TE ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Osłona, wał napędowy 27854/TE ORIGINAL IMPERIUM:

2022-08-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-07-29
 5/5
Bez uwag.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.