Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » EMA1924 quinton

Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora EMA1924 QUINTON

EMA1924 Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

EMA1924

producent:

QUINTON

artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z łożyskiem walcowym

Status produktu: Normal

skład zestawu:
EMR1924 Mocowanie amortyzatora teleskopowego
QAM128 Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora EMA1924 QUINTON

numery OEM:
VOLKSWAGEN      4A 412 249
VOLKSWAGEN      4A0 412 377C
VAG      4A0 412 249*
VAG      4A0 412 377A*
VAG      4A0 412 377B*
VAG      4A0 412 377C
VAG      4A0 412 377C*

Zastosowanie Zestaw naprawczy, mocowanie amortyzatora EMA1924 QUINTON w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).